Chia pudding met mango smoothie

Chia pudding met mango smoothie

Een vrolijk ontbijt zet je op tafel met deze chia pudding en mango smoothie. Chiazaden zijn een echte superfood door de hoeveelheid gezonde voedingsstoffen. Zo bevat het bijvoorbeeld omega 3 vetzuren, proteïne en ijzer. Meng de chia zaden met plantaardige melk en zet een nachtje in de koelkast. De smoothie maak je op de ochtend zelf en de combinatie maakt het een extra lekker en voedzaam ontbijt.

Ingrediënten (voor 2 personen) + uitvoering

Voor de chia pudding
200 ml plantaardige melk (amandel/haver/soja)
4 el chia zaden
scheutje ahorn siroop
Doe alle ingrediënten in een glas/potje en zet in de koelkast voor een nachtje.

Voor de smoothie
1 bevroren banaan
1 mango
Meng de bevroren banaan en mango in de blender.


Toppings
Blauwe bessen
Aardbeien
Kokos snippers
Granola

Schep de chia pudding in een glas met daar bovenop de mango smoothie. Vul net tot onder de rand en eindig met lekkere toppings. Vergeet geen foto te maken van het mooie resultaat! 😉 en smullen maar!



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *