Gezond beginnen in het nieuwe jaar!

Gezond beginnen in het nieuwe jaar!

De kerstdagen zijn voorbij en we leven alweer toe naar de jaarwisseling. We rollen weer een nieuw jaar in. Een hoop mensen stellen doelen voor het nieuwe jaar, beginnen hoopvol, maar na de eerste tegenslag worden deze doelen opzij geschoven of uitgesteld. Wil jij in 2018 echt beginnen aan die gezonde levensstijl, maar weet je niet waar te beginnen en deze vol te houden? Ik zal je helpen aan de hand van de volgende tips. De wil is er, anders zou je dit niet lezen. Het doel van dit artikel is om jou te motiveren en inspireren. Tegelijkertijd zet ik mezelf ook aan het denken voor nieuwe voornemens of om deze bij te stellen.

 

1. Bereid om te veranderen

Wees bereid om je levensstijl aan te passen en een gezonde draai te geven. Als je geen duidelijke reden voor ogen hebt, zal het je niet lukken om het vol te houden. De reden waarom ik het doe, is omdat ik mij er goed bij voel, minder hoofdpijn, betere stoelgang. Ook dit heb ik eerst zelf moeten ervaren en lees daarom mijn volgende tip!

 

2. Begin klein

Maak kleine doelen en stapjes. Op deze manier maak je nieuwe voornemens haalbaar en de tegenslag is minder groot als het even niet lukt. Wanneer je kleine doelen behaald, vergroot het je motivatie als het wel lukt.

 

3. Laat je informeren

Wees ervan bewust waar je mee bezig bent. Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet precies weet wat dan een gezonde levensstijl inhoudt. Verdiep je eens in wat informatie over een gezonde levensstijl. Lees eens een boek, een artikel of kijk een documentaire op Netflix.

 

4. Maak je doelen concreet

Een gezonde levensstijl is een groot begrip, dus probeer deze voor jou concreet te maken. Wat is voor jou een gezonde levensstijl. Bijv; het eten van meer groente en fruit, vaker bewegen of stoppen met roken. Kleinere doelen kunnen zijn, ik drink elke dag een groene smoothie, of ik maak elke dag een wandeling na de avondmaaltijd.

 

5. Time for action!

Heb je je doelen opgeschreven of in je telefoon gezet, dan is het nu tijd voor actie! Hoe ga je werken aan deze nieuwe voornemens? Plan je doelen in je agenda of hang je doelen in het zicht. Op deze manier wordt je er af en toe aan herinnert.

 

6. Wat als je het even niet meer weet?

Hou de voordelen en reden voor verandering voor ogen als je het even niet meer weet. Schrijf het op in een notitieblok of sla het op in je telefoon. Hier kun je naar kijken als je het even niet meer weet. Lees eens dit artikel waarin ik een aantal tips beschrijf over hoe je een gezonde levensstijl kunt blijven volhouden.

 

Hopelijk heb je wat aan mijn tips. Tevens is het ook belangrijk dat je jezelf goed voelt. Zit je lekker in je vel, dan is het behalen van je doelen waarschijnlijk ook makkelijker. Wanneer ik uitgerust ben, kan ik beter functioneren en heb ik energie voor het bereiden van een gezonde maaltijd. Wanneer ik moe ben, grijp ik sneller naar iets ongezonds. Zorg voor ontspanning en slaap voldoende. Dit is wat ik je nog even wilde meegeven.

 

Laat me weten welke doelen jij hebt gesteld voor het nieuwe jaar!
Een hele fijne jaarwisseling toegewenst!

 



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *