Havermout met banaan en blauwe bessen

Havermout met banaan en blauwe bessen

Een kom havermout is voor mij het ideale ontbijt. Ook omdat je dit eindeloos kan variëren met verschillende soorten fruit, groente, noten en superfoods. Daarnaast vult het goed en wordt de havermout langzaam opgenomen in je lichaam en kun je een hele ochtend er tegenaan! Dit recept eet ik regelmatig voor of na een rondje hardlopen en valt prettig op de maag. Dit is natuurlijk voor iedereen weer anders, maar ik kan het je zeker aanraden.

 

Ingrediënten

  • 150 ml amandelmelk (ongezoet of gezoet)
  • 3 eetlepels havermout
  • 1 eetlepel chia en lijnzaad mix
  • tl kaneel
  • 1 banaan
  • handje (bevroren) blauwe bessen
  • tl pindakaas (optioneel)
  • tl cacaonibs (optioneel)

 

Als je van zoet houdt gebruik dan de gezoete versie van amandelmelk!

 

Bereiding

Stap 1: Warm de amandelmelk op in een steelpannetje.

Stap 2: Voeg als de amandelmelk warm begint te worden de havermout en chia- en lijnzaad mix toe en laat het zachtjes pruttelen tot het wat dikker is.

Stap 3: Voeg 1 tl kaneel toe en meng dit door de havermout pap.

Stap 4: Schenk de havermout in een kommetje.

Stap 5: Snij de banaan in stukjes en versier de pap met de banaan, de blauwe bessen, cacaonibs en een tl pindakaas.

 

Tip! Kijk ook mijn havermout recept met wortel en peer! 

 

 

 



2 thoughts on “Havermout met banaan en blauwe bessen”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *